Restaurant van de Toekomst

Gisteren mocht de pers al een kijkje nemen in het Restaurant van de Toekomst in Wageningen, een research- en eetlab van de universiteit. Wie komt eten is meteen onderdeel van het onderzoek. 23 camera's volgen de bezoekers bij het maken van een keuze in het zelfbedieningsrestaurant en vervolgens het eetgedrag.
Koop je je eten in de supermarkt, dan is de tijd die verloopt tussen kopen en eten relatief lang. Je kiest dan op andere gronden dan wanneer je in een zelfbedieningsrestaurant iets uitzoekt. Want dat consumeer je vrijwel direct. Ook Nederlanders gaan steeds meer buitenshuis eten. In de Verenigde Staten is dat al 55 %, in ons land nu nog ongeveer 35 procent. Dat betekent dat we steeds vaker snel beslissen over wat we naar binnen proppen. Cateraars, restaurateurs en voedingsmiddelenindustrie willen dan wel graag weten hoe we kiezen, wat we kiezen en hoe dat te beinvloeden is. Kiezen we de balsamico-azijn of de frambozenazijn. Bij een salade met taugeh graag geen van beide.
Koop je je eten in de supermarkt, dan is de tijd die verloopt tussen kopen en eten relatief lang. Je kiest dan op andere gronden dan wanneer je in een zelfbedieningsrestaurant iets uitzoekt. Want dat consumeer je vrijwel direct. Ook Nederlanders gaan steeds meer buitenshuis eten. In de Verenigde Staten is dat al 55 %, in ons land nu nog ongeveer 35 procent. Dat betekent dat we steeds vaker snel beslissen over wat we naar binnen proppen. Cateraars, restaurateurs en voedingsmiddelenindustrie willen dan wel graag weten hoe we kiezen, wat we kiezen en hoe dat te beinvloeden is. Kiezen we de balsamico-azijn of de frambozenazijn. Bij een salade met taugeh graag geen van beide.
0 reacties:
Een reactie posten
Aanmelden bij Reacties posten [Atom]
<< Homepage